Wspaniała Siódemka
img
Skoro trafiliście na dzisiejszy tekst naszego bloga, oznaczony wielką, czerwoną cyfrą „7”, przypuszczalnie zastanawialiście się, co chcieliśmy przez to powiedzieć. Tajemnica jest bramą zainteresowania? Kluczowe do identyfikacji „zmiennych” zainteresowania jest określenie elementów, które zainteresowanie to sprowokują. Jeśli trafiliście na ten tekst po zapoznaniu się z naszym mailingiem zawierającym plakat z filmu „Siedmiu Wspaniałych”, tym lepiej. To działający w praktyce content marketing. Chcemy nawiązać w ten sposób do rozmowy o siedmiu istotnych trendach marketingu, jakie przedkładamy do Waszej uwagi w kontekście planowania aktualnych aktywności i szerszych planów na 2018 rok. Lista ta wynika z naszych doświadczeń projektowych na rynku polskim i opiera się o 2 zasadnicze kryteria: efektywność i przydatność w praktyce do programowania prac na wielkich strukturach.
Zapraszam do lektury!
1. Wdrożenie efektywnego modelu Customer Experience
Działania CX stają się naturalną częścią cyklu sprzedaży i nieodłączną częścią obszaru obsługi klienta. Marketerzy wyposażeni w narzędzia badań CX mogą na bieżąco agregować opinie użytkowników - klientów, analizować ich zachowania zakupowe, mierzyć odczucia i lojalność względem brandów i poszczególnych kategorii ofert. Szczególna troska o wskaźnik CX staje się cennym wyróżnikiem na tle nasyconego (często przesyconego) informacjami i komunikacją rynku.
img
2. Rzeczywistość rozszerzona (AR)
Wyobraźcie sobie Niezwykłą Rzeczywistość,w której na pierwszym miejscu będziecie Wy…. Pisałem o tych kwestiach w ostatnim odcinku naszego bloga. Rzeczywistość rozszerzona staje się priorytetem dla innowacji i świeżości marek, wprowadzając technologię z etapu pilotaży do wysokich standardów rynkowych. To także najlepszy i najbardziej efektywny sposób promocji produktów w nowoczesnych kampaniach marketingowych.
img
3. Social Media
Obszar mediów społecznościowych staje się – i popieramy ten pogląd – działaniem kierunkowym, tracąc charakter autonomicznej strategii. Media społecznościowe będą ewoluować w kierunku działań wspierających i pomocniczych, zachowując swoje istotne umocowanie w contencie i jego rozwijaniu w kanałach komunikacji do klientów końcowych (B2C). Nie mówiąc oczywiście o e-PR, gdzie Social Media stanowią obecnie najważniejszą platformę do działań zasięgowych przekraczających ramy lokalnych struktur i rynków.
img
4. Videoshopping
Korzystanie z interaktywnych form komunikacji marketingowych zwiększa atrakcyjność naszego contentu o ponad 80%. Filmy video stają się koniecznością dla efektywnej komunikacji MarCom, także w kontekście de facto zastępowania odbiorników audiowizualnych przez kanały i telewizję internetową. W centrum zainteresowania videoshoppingu są młodsi i zaangażowani konsumenci, jak również specyficzne grupy docelowe, dla których wzmocnienie atrakcyjności contentu znacząco obniża bariery wejścia
img
5. Content marketing
Obszar należący do najlepszej, „tradycyjnej” praktyki marketingu, ma przed sobą zdecydowanie świetlaną przyszłość. Nowoczesny content marketing skupia się na zwiększonym zaangażowaniu ambasadorów i promotorów w mediach społecznościowych. To także kreatywny storytelling i przełożenie tego trendu na techniki marketingu 3.0. Zainteresowani? Właściwy content w odpowiednio dobranych kanałach to nadal najlepszy przepis na sukces kampanii zasięgowych.
img
6. Integracja z obszarem sprzedaży
Integracja marketingu z działem sprzedaży brzmi jak truizm, lecz w istocie jest nadal wielką bolączką nawet wielkich, wielopoziomowych organizacji. W praktyce w większości firm dominuje sprzedaż, a marketing spełnia rolę do sprzedaży pomocniczą. Jednocześnie oba te obszary nie są skutecznie integrowane. Struktury nie tworzą synergii, a lejki sprzedaży od pewnego etapu są wzajemnie niewidoczne dla teoretycznie współdziałających ze sobą działów. To zdecydowane wyzwanie dla organizacji i czynnik sukcesu zwłaszcza dla optymalizacji kosztów marketingu.
img
7. Aplikacje mobilne
Last, but not least…. Aplikacje nie stanowią już jedynie rozrywki na telefony przenośne. To często autonomiczne landing page, aplikacje webowe, obejmujące zarówno pojedyncze projekty, jak wielopoziomowe zbiory projektów. Główną zaletą aplikacji są ich właściwości angażujące i zasięgowe, co czyni je efektywnym kosztowo narzędziem. To także uniwersalność – można je stosować w e-mail marketingu, mediach społecznościowych, promocjach, reklamach online, działaniach Customer Experience i innych.
img