Skoro trafiliście na dzisiejszy tekst
naszego bloga, oznaczony wielką,
czerwoną cyfrą „7”, przypuszczalnie
zastanawialiście się,
co chcieliśmy przez to powiedzieć.
Tajemnica jest bramą
zainteresowania? Kluczowe do
identyfikacji „zmiennych” zainteresowania
jest określenie elementów,
które zainteresowanie to
sprowokują. Jeśli trafiliście na ten
tekst po zapoznaniu się z naszym
mailingiem zawierającym plakat
z filmu „Siedmiu Wspaniałych”, tym
lepiej. To działający w praktyce
content marketing. Chcemy nawiązać
w ten sposób do rozmowy o siedmiu
istotnych trendach marketingu, jakie
przedkładamy do Waszej uwagi
w kontekście planowania aktualnych
aktywności i szerszych planów na
2018 rok.
Lista ta wynika z naszych doświadczeń projektowych na rynku polskim
i opiera się o 2 zasadnicze kryteria: efektywność i przydatność
w praktyce do programowania prac na wielkich strukturach.
Działania CX stają się naturalną częścią cyklu sprzedaży i nieodłączną
częścią obszaru obsługi klienta. Marketerzy wyposażeni w narzędzia
badań CX mogą na bieżąco agregować opinie użytkowników -
klientów, analizować ich zachowania zakupowe, mierzyć odczucia
i lojalność względem brandów i poszczególnych kategorii ofert.
Szczególna troska o wskaźnik CX staje się cennym wyróżnikiem na tle
nasyconego (często przesyconego) informacjami i komunikacją rynku.
Wyobraźcie sobie Niezwykłą Rzeczywistość,w której na pierwszym
miejscu będziecie Wy….
Pisałem o tych kwestiach w ostatnim odcinku
naszego bloga. Rzeczywistość rozszerzona staje się priorytetem dla
innowacji i świeżości marek, wprowadzając technologię z etapu
pilotaży do wysokich standardów rynkowych. To także najlepszy
i najbardziej efektywny sposób promocji produktów w nowoczesnych
kampaniach marketingowych.
Obszar mediów społecznościowych staje się – i popieramy ten pogląd
– działaniem kierunkowym, tracąc charakter autonomicznej strategii.
Media społecznościowe będą ewoluować w kierunku działań
wspierających i pomocniczych, zachowując swoje istotne umocowanie
w contencie i jego rozwijaniu w kanałach komunikacji do klientów
końcowych (B2C). Nie mówiąc oczywiście o e-PR, gdzie Social Media
stanowią obecnie najważniejszą platformę do działań zasięgowych
przekraczających ramy lokalnych struktur i rynków.
Korzystanie z interaktywnych form komunikacji marketingowych
zwiększa atrakcyjność naszego contentu o ponad 80%. Filmy video
stają się koniecznością dla efektywnej komunikacji MarCom, także
w kontekście de facto zastępowania odbiorników audiowizualnych
przez kanały i telewizję internetową. W centrum zainteresowania
videoshoppingu są młodsi i zaangażowani konsumenci, jak również
specyficzne grupy docelowe, dla których wzmocnienie atrakcyjności
contentu znacząco obniża bariery wejścia
Obszar należący do najlepszej, „tradycyjnej” praktyki marketingu, ma
przed sobą zdecydowanie świetlaną przyszłość. Nowoczesny content
marketing skupia się na zwiększonym zaangażowaniu ambasadorów
i promotorów w mediach społecznościowych. To także kreatywny
storytelling i przełożenie tego trendu na techniki marketingu 3.0.
Zainteresowani? Właściwy content w odpowiednio dobranych
kanałach to nadal najlepszy przepis na sukces kampanii zasięgowych.
Integracja marketingu z działem sprzedaży brzmi jak truizm,
lecz w istocie jest nadal wielką bolączką nawet wielkich,
wielopoziomowych organizacji. W praktyce w większości firm
dominuje sprzedaż, a marketing spełnia rolę do sprzedaży
pomocniczą. Jednocześnie oba te obszary nie są skutecznie
integrowane. Struktury nie tworzą synergii, a lejki sprzedaży od
pewnego etapu są wzajemnie niewidoczne dla teoretycznie
współdziałających ze sobą działów. To zdecydowane wyzwanie dla
organizacji i czynnik sukcesu zwłaszcza dla optymalizacji kosztów
marketingu.
Last, but not least…. Aplikacje nie stanowią już jedynie rozrywki na
telefony przenośne. To często autonomiczne landing page, aplikacje
webowe, obejmujące zarówno pojedyncze projekty, jak
wielopoziomowe zbiory projektów. Główną zaletą aplikacji są ich
właściwości angażujące i zasięgowe, co czyni je efektywnym kosztowo
narzędziem. To także uniwersalność – można je stosować w e-mail
marketingu, mediach społecznościowych, promocjach, reklamach online,
działaniach Customer Experience i innych.