Marketing Facts & Figures
Drodzy Czytelnicy.
Dzisiejszy tekst ma dwojakie znaczenie.
Po pierwsze, wynika z chęci, aby kalendarzowy dla wielu z nas czas wakacji wypełnić punktową treścią, która może stanowić inspirację do „marketingowych” przemyśleń podczas tygodni wypoczynku. Po drugie, kompozycja poniższej piramidy została ułożona w sposób łączący z sobą różne przestrzenie i obszary naszej działalności. Ma to na celu znajdowanie – na różnych jej poziomach - elementów wspólnych i łącznych, wskazujących na różnorodność i wielopłaszczyznowość marketingowego świata. Dla czytelności przekazu ułożyliśmy wartości w porządku od największej do najmniejszej. Czerwoną czcionką są zaznaczone także autorskie komentarze przy wybranych pozycjach.
Przytoczone dane dotyczą ogólnych statystyk globalnych lub, tam - gdzie jest to wskazane - rynków lokalnych.
Zapraszam Was do lektury.
200
mln blogów istnieje na całym świecie.
100
mln filmów na Youtube oglądanych jest każdego dnia. Po Google jest to druga największa wyszukiwarka świata
97
procent ludzi spędza ponad połowę życia w odległości nie większej niż 15 km od miejsca, w którym mieszkają. Zwróćcie uwagę na siłę komunikacji geotargetowanej.
94
o tyle procent więcej odsłon uzyska umieszczony w sieci artykuł ze zdjęciami,
91
procent dorosłych użytkowników internetu regularnie korzystających z Social Media,
91
procent stron internetowych odnotowuje wzrost ruchu po wdrożeniu działań społecznościowych,
86
o tyle procent więcej konwersji uzyska dedykowana strona www z materiałami video,
79
procent firm korzysta z mediów społecznościowych,
78
procent konsumentów ufa opiniom o produktach w sieci
77
procent – oto odsetek leadów B2B generowanych w działaniach online przez blogi (filmy – 70%, infografiki 30%), Jeśli nie macie jeszcze Waszego firmowego bloga, najwyższy czas go założyć.
74
procent użytkowników smartfonów używa ich do zakupów w sieci (rynek US),
71
procent firm planuje w najbliższych latach zwiększenie wydatków na e-marketing,
70
procent ludzi wydaje ponad połowę budżetu na codzienne zakupy w odległości do 7,5 kilometrów od domu,
70
procent mocy Twojej oceny contentu marketingowergo zawarte jest w oczach (reszta w zmysłach słuchu i węchu),
63
procent marketerów uznaje ruch na stronie www jako kluczowy wskaźnik oceny efektywności content marketingu,
54
procent - o tyle więcej leadów generuje inbound marketing w porównaniu z tradycyjnymi działania marketingowymi,
47
procent - tylu menedżerów marketingu uznaje Facebook za przereklamowane narzędzie reklamy, Ciekawy tu jestem Waszych doświadczeń i opinii.
40
procent firm w US korzysta z firmowych blogów w celach marketingowych,
34
procent blogerów zamieszcza opinie o konkretnych produktach i markach,
20
minut – tyle trwa średnia wizyta użytkownika na Facebooku,
18
(dokładnie: 18,2) procent - o tyle wzrósł wolumen reklam w internecie na rynku północnoamerykańskim w 2015 r.,
18
procent reklam TV generuje dodatnie ROI, Szybki komentarz: porównajcie tę wartość ze statystykami inbound i e-marketingu!
14
procent klientów ufa reklamom, Jest to jedna z najbardziej kluczowych wartości, którą należy uwzględniać w pracach nad strategiami zintegrowanymi. Zdecydowanie temat do rozwinięcia przy okazji kolejnych tekstów na naszym blogu.
13
najlepsza godzina do wysyłki marketingowych mailingów, 10 mld USD – tyle wyniosły zyski Google z reklam na rynku USA w 2015 r.,
5
tylu osobom zarekomenduje Twoją firmę Twój zadowolony klient. Jeśli jest niezadowolony, opowie o swoich negatywnych doświadczeniom 25 osobom, Widzicie teraz, jakiego znaczenia nabierają sprawne działania SM i komunikacja kryzysowa.
3
o tyle razy (300%) jest skuteczniejszy inbound marketing niż jego outboundowe odpowiedniki, Czy wiecie też, że kosztuje średnio 60% mniej?
0,01
sekundy – w takim czasie człowiek jest w stanie ocenić kontekst widzianego obrazu Marketing ma więc swoiste cechy randki w ciemno. Doświadczenie podpowiada, że warto profesjonalnie programować takie interakcje.
Zachęcam Was do dalszej refleksji nad tymi informacjami.