Kiedy wejdziecie na stronę internetową jeep.pl, aby zapoznać się z kampanią reklamową modeli Jeepa
opracowanych na 75. lecie firmy, widoczną na
najbardziej poczytnych portalach w Polsce (
http://www.jeep.pl/75th_anniversary/index.html)
odkryjecie, że jest ona promowana zasięgową kampanią
zintegrowaną, ze strategicznym naciskiem położonym na content i PR. Uświadomicie sobie, że tym
podejściem Jeep wyprzedził o kilka długości całą
konkurencję. Każdemu fanowi marketingu może zakręcić się łza radości nad taką wirtuozerią
komunikacji. Można to porównać ze wzruszeniem
melomana przeżywającego sonatę Bacha odgrywaną w Operze Wiedeńskiej. Jednocześnie można tylko
zapłakać z żalu nad innymi markami, które –
dysponując tak samo znaczącymi środkami – tracą potencjał, sprzedaż i dziesiątki tysięcy
potencjalnych klientów na źle zaplanowane, przemyślane
i czasami całkowicie bezsensowne kampanie marketingowe.